la-Vaslui.ro     


Fondat 2012     |                     Site dedicat informarii vasluienilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

'Deliciosul de Vaslui' și 'Moldova în bucate' - două branduri care au trecut granițele județului

Agerpres

 

Activitatea economică în județul Vaslui, după 1989, a cunoscut un regres semnificativ.

Fabrici cunoscute la nivel național și internațional, care aveau mii de salariați, s-au închis rând pe rând, făcând ca Vasluiul să cunoască tot mai acut problema șomajului. Puține au fost fabricile care au rezistat, așa cum puțini au fost și cei care au avut curajul inițiativei private. Safir și Vascar au demonstrat că se poate.

*** SC Safir — producător de carne de pui 
Motivația care a stat la baza extinderii afacerii Safir din anul 1991 a fost reprezentată de dorința rentabilizării muncii de la moară. Produsele rămase nefolosite în urma activităților realizate la moară au fost utilizate la creșterea puilor pentru carne într-o gospodărie anexă.

Apoi, în anul 1994, a fost achiziționată prima fermă de creștere a puilor, la Miclești. În 1999, după lucrări de amenajare și modernizare, ferma dispunea de două hale pui de carne și două hale găini pentru ouă de consum, ambele dotate cu tehnologie la nivel european. În 2002, a fost achiziționată ferma de la Roșiești și până în 2009 toate cele 12 hale de creștere a puilor au fost integral modernizate și dotate cu utilaje performante.

Între un joc de cuvinte și o campanie de promovare bine gândită, dar până la urmă întruchipând și principala trăsătură a firmei vasluiene, Safir a ales ca laitmotiv ''maratonul''. Puiul celor de la Safir e ''pui maratonist'', semn că cei care au pornit această afacere s-au înhămat din start la o cursă lungă.

În plin maraton, spune Ghiorghi Safir, directorul general al grupului de firme Safir, în 2010, a fost inaugurată la Costești prima fabrică de producere a făinurilor proteice, unică în România. Noua capacitate de producție folosește ca materie primă deșeurile de abator, utilizându-se tot ceea ce rezultă în urma abatorizării puilor de carne (viscere, pene, sânge, capuri, gheare, piele, oase sau grăsime).

Fabrica de Nutrețuri Combinate NUTRIVA, care aparține grupului de firme Safir, a fost inaugurată în anul 2013.

''Indiferent de piața pe care activează o firmă sau de zona din care provine ce contează cu adevărat e modul în care se pune problema. Dacă decizia de a pleca la drum este analizată cu atenție, cu realism, iar eforturile depuse sunt pe măsura situațiilor care apar, în majoritatea cazurilor aceste situații se rezolvă. Implicarea continuă în toate problemele inerente desfășurării activităților și dezvoltării ne-au ajutat să evoluăm constant și continuu, dar menținând permanent de-a lungul timpului o doză importantă de optimism. Suntem permanent atenți la semnalele pieței, am făcut-o de la început, de când am creat aceste planuri, dar fără o ajustare continuă la trendurile pieței e foarte dificil să reziști'', spune Ghiorghi Safir.

Afacerea a evoluat, iar performanțele nu au încetat să apară. Acum Safir are un brand de produs puternic, cunoscut la nivel național, Deliciosul de Vaslui și o zonă de distribuție la nivelul întregii țări. Societatea are un abator cu o capacitate de tăiere de 4.000 de capete pe oră, investiția pentru tehnologizarea și modernizarea acestuia ridicându-se la peste cinci milioane de euro.

Grupul Safir are peste 400 de salariați, peste 20.000 de tone — producție pe an, două ferme de creștere a puilor, o fabrică de făinuri proteice, prima de acest tip din țara noastră, o nouă fabrică de nutrețuri combinate și o cifră de afaceri de peste 110.000.000 pe an.

''Viziunea Safir este de a deveni unul dintre primii jucători de încredere de pe piața alimentară națională, iar misiunea Safir este de a asigura disponibilitatea de produse de calitate, obținute prin utilizarea celor mai noi tehnologii în domeniu. În anii ce urmează, Safir își propune să dovedească aceeași dedicație prin noi investiții. Mărirea capacităților de producție prin deschiderea de noi ferme, cucerirea unor noi lanțuri de hipermarketuri cu produsele 'Deliciosul de Vaslui' și extinderea ariei de distribuție peste hotare sunt doar câteva dintre obiectivele de viitor. Astfel, paginile jurnalului de călătorie ale maratonistului Safir se vor îmbogăți cu pagini noi'', precizează Ghiorghi Safir.

Produsele Safir sunt comercializate sub marca ''Deliciosul de Vaslui''. Deliciosul e un pui imens, transpus în ipostaza unui atlet complet echipat de cursă.

De-a lungul timpului, Safir a acordat o atenție deosebită cauzei sociale, implicându-se activ în viața comunității.

Pornind de la ideea puiului maratonist, simbol al activității susținute care caracterizează echipa, Safir promovează sportul și stilul de viață sănătos. Au fost susținuți elevii care participă la competiții sportive de nivel regional, național sau internațional.

De asemenea, Safir a acordat sponsorizări tinerilor entuziaști care au escaladat vârful Aconcagua, cel mai înalt vârf din America Latină, stabilind astfel o premieră pentru țara noastră.

Safir este alături și de tinerii handbaliști, sprijinind echipa HC Vaslui în drumul său spre eșalonul superior. Totodată, Safir sprijină copiii ce transmit noilor generații frumusețea folclorului românesc, ansamblul Prietenia, de la Palatul Copiilor Vaslui, fiind susținut de companie.

''Bobocel în galben — verde'' este un alt proiect social conceput cu scopul de a orienta copiii către un stil de viață sănătos. Inițiat de Sporting Club Vaslui și susținut de Safir, acest proiect și-a propus selecționarea de copii talentați la fotbal pentru lotul de juniori al FC Vaslui.

''Observăm că pe termen lung tendința consumatorilor este de a fi atenți la ce cumpără și ce consumă, de aceea politica noastră a fost de la începuturi o constanță a calității produsului final, indiferent la care parte a afacerii facem referire. Românii înțeleg că există produse de calitate pe piața românească, sunt tot mai educați și sofisticați ceea ce presupune și o creștere a sentimentului de naționalism. Nu vorbim de un naționalism radical, ci de unul format, bazat pe înțelegerea corectă a calității produsului intern, ceea ce nu poate decât să ne bucure și să ne încurajeze în menținerea unei politici corecte referitoare la calitate'', mai spune Safir.

Pornind de la ideea necesității unei alimentații sănătoase, grupul de firme Safir a lansat în anul 2013, în cadrul programului educativ ''Să știi mai multe, să fii mai bun'', campania ''Deliciosul te învață'' care are ca temă principală alimentația sănătoasă.

*** Firma Vascar SA Vaslui este pe piață din anul 1984, având un istoric consacrat la nivel regional și național bazat pe valorile tradiționale ale zonei. Firma își desfășoară activitatea în domeniul produselor din carne, fiind un cunoscut producător de preparate din carne, conserve din carne și mixte, pateuri din carne și vegetale, produse tradiționale. Vascar SA s-a înființat prin preluarea activelor fostei Industrii a Cărnii Vaslui, concepută ca un sistem integrat de abatorizare vită, porc și oaie, frigorifer și secții de prelucrare. Societatea are aproximativ 300 de salariați, o parte dintre ei lucrând chiar de la înființare.

''Consider că orice companie care își respectă consumatorii nu trebuie să facă niciodată rabat de la asigurarea unei calități constante a produselor și trebuie să facă toate demersurile pentru a realiza acest lucru. În acest sens, noi selectăm cu mare exigență furnizorii, am informatizat procesele de producție și depozitare și am impus standarde de calitate și proceduri la toate nivelele organizației'', precizează Vlad Ciuburciu, directorul de marketing al SC Vascar SA.

Produsele Vascar sunt scoase sub marca ''Moldova în bucate'', slogan ales tocmai pentru a întări faptul că mâncarea din Moldova are belșugul generozității oamenilor de aici, inspirația din vorbele lor de duh, aerul primitor al caselor și bucuria cu care oamenii locului îți pun pe masă toată priceperea lor într-ale bucătăriei, lângă un codru de pâine.

''Deși eram prezenți pe piață de suficient timp și puteam spune că brandul 'Vascar' a ajuns la maturitate, eram în curs de elaborare a unei noi strategii și a unui plan de business pe termen mediu. Atunci ne-am gândit că este momentul potrivit pentru a aduce și o schimbare a brandului. Astfel am strâns opinii din toate departamentele, legat de oportunitatea acestui proiect și apoi am făcut un studiu de piață împreună cu o agenție de cercetare pentru a afla detalii despre obiceiurile de consum și de cumpărare, cât și despre așteptările consumatorilor de la brandul nostru și de la categoriile acoperite. Din acest studiu a apărut brandul 'Moldova în bucate', deoarece cea mai bună mâncare din România este la noi, în Moldova, iar moldovenii sunt peste tot în țară, dar și în țările în care exportăm noi (Italia, Spania, Anglia, Franța, etc).  Precum am învățat din străbuni, în Moldova gătim toate mâncărurile în cantități mari ca sa putem pune din belșug carne, legume și condimente care fac bucătăria noastră mai mult decât gustoasă, savuroasă. Noi am pus toate lucrurile astea într-o conservă, ca să le protejăm de timpul care trece și să le aducem pe masă oriunde ai fi, ca să îți aduci mereu aminte de mama și să nu uiți niciodată ce te-a învățat ea că e bun și frumos. Când deschizi fiecare conservă de mâncare din Moldova, închizi ochii câteva secunde și vezi bucătăria de vară a copilăriei tale, poarta casei pe care intrai înfometat de la joacă, animalele care mișunau prin curte și bucuria mamei care îți așternea în față belșugul meselor în familie'', spune Vlad Ciuburciu.

Reprezentanții Vascar susțin că au în centrul atenției clientul care este tot mai informat și care își gestionează tot mai bine bugetul și au observat că tendința este pentru mâncarea tradițională românească, cumpărată sau gătită în casă.

De asemenea, spune Vlad Ciuburciu, se mai observă o reconfigurare a obiceiurilor de cumpărare, crește frecvența de vizitare a magazinelor, clientul eficientizând cheltuielile și eliminând risipa.

Pe baza acestor date, Vascar a făcut rețete tradiționale moldovenești, pe care le-a introdus în cutie.

''Concluzia este că toți consumatorii caută branduri în care să aibă încredere și care să nu-i dezamăgească, mai ales în această perioadă în care vin foarte multe informații prin diverse canale, unele reușind să-i bulverseze, iar în mediul urban se observă o schimbare a obiceiurilor de consum către o alimentație mai sănătoasă, către un stil de viață sănătos. Din cauza prețurilor foarte ridicate la preparatele din carne fabricate după rețete tradiționale, consumul acestor produse nu este spectaculos. Ceea ce se remarca și este o realitate este o creștere a încrederii consumatorilor în brandurile românești'', a conchis Vlad Ciuburciu.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, abonează-te gratuit la Newsletter trimițând site-ul de care ești interesat(ă) și adresa ta de e-mail la office@la-romania.ro.


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-Romania.ro     |     la-AlbaIulia.ro |    la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-Bacau.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Constanta.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-Deva.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Pitesti.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Resita.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro |la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2014